Blog výživového specialisty

Proč jíst dýně?

Proč jíst dýně?

Začala sezóna a dopřávám si ji opravdu hojně. Nejčastěji pečenou, jako příloha, pyré s máslem, nebo dýňovou polévku. Příprava je jednoduchá, nemusí se loupat. Výborně zasytí a zejména je pro naše zdraví velmi prospěšná. Dýni Hokaido připravuji i několikrát týdně.

Pro mne je důležité, že ve 100g je jen 8,8 g sacharidů.

Je velmi bohatá na vitamíny a minerální látky. Nejvíce jsou zastoupeny : vápník, hořčík, fosfor, draslík, vápník, betakaroten a vitamíny A, B, C. Pomáhá při onemocnění slinivky břišní, sleziny, žaludečních potížích, ale také při poruchách ledvin a srdečních potížích. Má močopudné účinky a obsažené látky bojují proti hlístům, roupům a škrkavkám. Pro nízký energetický obsah, vysoký obsah vlákniny a detoxikační účinky je dýně Hokaido vhodná i jako součást jídelníčku při redukční dietě.

Takže zařadit do jídelníčku:)


Nevíte si rady se svým zdravím?

Individuálním přístupem vás nasměruji ke zdravějšímu životnímu stylu. Zlepší se vaše zdraví.
Objednejte se na vstupní konzultaci. Udělám maximum proto, abych vám pomohla.

VSTUPNÍ KONZULTACE

(c) 2018 Ing. Soňa Vybíralová