Blog výživového specialisty

Jak si pomoci, když nám zdraví komplikuje mozek

Jak si pomoci, když nám zdraví komplikuje mozek

Zaměřila jsem se na velmi zásadní problém v našich životech. Je dokázáno, že nemoci vznikají díky vyššímu stresu. To víme všichni. Ale je obtížné si to připustit a zejména s tím něco dělat. Podělím se zde s Vámi o mé zkušenosti.

Díky tomu, že nosím denně sportovní hodinky, které mi měří tepovou frekvenci a ukazují průměrný tep v klidu a při pohybu, mám představu o tom, co se v mém těle děje.

Ti, co máte podobré chytré hodinky, určitě svoji klidovou tepovou frekvenci sledujte.

Co jsem zjistila? Vím, že patřím k těm méně klidným povahám. Jsem velmi dynamický člověk a zejména ve své práci jsem velmi energická. Což vede k lepším výkonům, ale platím za to právě zvýšeným tepem a vyšším vyčerpáním. Z dlouhodobého pohledu si říkám o problém. Při své práci se potkávám s mnoha lidmi a spousta z nich se potýká s podobným problémem. Práce hlavou, mluvení, i sezení u počítače, kde se stresujeme nám ničí zdraví.

Co se stane, když budeme mít permanentně vyšší tep? Zrychlený puls sice bezprostředně neohrožuje život, ale zvyšuje riziko srdečně-cévní příhody a to mnohonásobně. Pokdu netrpíme nadváhou a opravdu nám stres vyvolává mozek, je nutné se naučit tep snižovat. Mezi obecná doporučení patří pohyb a řízené dýchání. Prostě vypnout mozek. Lidé s tepovou frekvencí vyšší než 70 bpm v klidovém stavu mají o 78% vyšší riziko srdečních chorob. To se sice lehko řekně ale těžko plní.

Přikládám můj osobní tip. Já sama nejsem schopná jen řízeným dýcháním tep na delší dobu snížit. U mě funguje jen pohyb, nebo něčím jiným zaměstnat mozek. Ale 2 rady mám. Před pár lety jsem objevila Frolův dýchycí trenažér. Je to velmi jednoduchý aparátek, pomocí kterého dýcháte přes odpor vody. Množství vody si regulujete sami, čím je jí více, tím potřebujete vyvolat větší sílu vdechu. Dá se tak i inhalovat například elerický olej. Já bych jej doporučila jak stresařům, tak alergikům. Výborně tímto dýcháním okysličíte organismus. Málo kdo umí dobře dýchat, naše klasické povrchové dýchání rozhodně nestačí. Ŕíká se tomu endogenní dýchání, při kterém se do těla dostává více energie, má vliv i na imunitní systém. Endogenní dýchání má pozitivní vliv na činnost mozku a všech vnitřních orgánů, psychický i emocionální stav, pomáhá udržet vysokou úroveň duševní aktivity. Zvyšuje také účinnost podávaných léčiv, výživových doplňků, fyzikálních a jiných postupů léčení.

Výborně funguje pití čaje z meduňky, která má zklidňující účinky. Kolikrát denně pijeme kávu, aby nás nastartovala?? A když potřebujeme naopak zklidnit tak to uděláme jak? To se pak podepíše i na spánku. Dnešní doba je velmi uspěchaná a jsou na nás kladeny obrovské nároky. S tímto vybavením jsme se na svět nedostali, stres je zákeřná komplikace našeho zdraví v moderní době.

Ještě na závěr bych vyzdvihla jako velkou pomoc - četbu knih. Zde je krásně vidět, jak se mozek vžije do děje a vypne realitu. Pokud to nejde a musím se stále myšlenkami ke knížce vracet, už vím, že mám zase problém se stresem.

Velmi špatný vliv na tepovovu frekvenci má kouření. O kouření se chystám napsat článek. A také o spánku. Na tom již měsíce pracuji a budu mít pro vás zajímavé informace.


Nevíte si rady se svým zdravím?

Individuálním přístupem vás nasměruji ke zdravějšímu životnímu stylu. Zlepší se vaše zdraví.
Objednejte se na vstupní konzultaci. Udělám maximum proto, abych vám pomohla.

VSTUPNÍ KONZULTACE

(c) 2018 Ing. Soňa Vybíralová